خانه / آموزش و پژوهش / روش های تدریس معلم محور و خلاقیت دانش آموز
  • کتابخانه الکترونیک

    منابع تحقیق، مقاله، کتاب، مجله، آمار ، روش تحقیق و..... جهت فیش برداری محققان، پژوهشگران و منابع ماخذه مورد نیاز دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه

  • خدمات کشاروزی

    خدمات و فروشگاه کشاورزی : ماشین آلات - تجهیزات - نهاده - کود - سم و مجموعه طرح ها ، آموزش و پژوهش های مورد نیاز کشاورزان، دامداران و باغدارن Agricultural services Avai Susa base Plans, services required by farmers and gardeners

  • خدمات گردشگری

    خدمات گردشگری و مسافرتی پایگاه آوای شوش مجموعه طرح ها ، خدمات مورد نیاز گردشگری و روستا گردی Tourist services Avai Susa base Collection of plans, services needed for tourism and rural tourism

  • خدمات کارآفرینی

    طرح های کارآفرینی : مجموعه طرح ها ، مدل ، پروژه ، نوآوری ، تکنولوژی و محتوا ی مورد نیاز راه اندازی و تاسیس کسب و کار و کارآفرینی Entrepreneurial Plans for Avaye Susa Base Collection of designs, models, projects, innovations, technology and content needed to set up and establish a business and entrepreneurship

  • خدمات کسب و کار

    کسب و کار پایگاه آوای شوش مجموعه طرح ، ایده ، پروژه ، نوآوری ، تکنولوژی و محتوا ی مورد نیاز صنایع کوچک و متوسط Avaye Shush Business Design, idea, project, innovation, technology and content requirements for small and medium industries

روش های تدریس معلم محور و خلاقیت دانش آموز

براي انجام روش هاي تدريس بايد شناخت ، توانايي ، مهارت فراوان در به كار بردن الگوهاي متنوع تدريس داشته باشيم كه «جويس» در اين باره       مي گويد : دانش آموزان بخش مهمي از محيط يادگيري را شامل مي شوند و واكنش هاي متفاوت نسبت به روش هاي مختلف از خود نشان مي دهند. ساختار شخصيت ، استعداد ،‌توانايي هاي ذاتي و آموخته هاي قبلي آنها موجب شكل گيري سبك هاي مختلف يادگيري مي شوند كه در اين داستان بهترين وسيعترين راهي كه به هدف مطلوب مي رساند همان آموزش درست و اصول سلمان و سرمايه گذاري روي نگرش ، دانش و مهارت آنها است و نقش معلم در چنين فرآيندي فقط سخنراني كردن و انتقال حقايق علمي و انباشتن آن در ذهن شاگردان نيست بلكه او زمينه تجربه را محيا مي سازد و با ارتباط موثر شاگرد را به درس علاقمند مي سازد و با روش منظمبه ارزيابي كارايي تدريس خود و پيشرفت تحصيلي شاگردان مي پردازد .      بدیهی است خلاقیت صرفا مشتمل بر تفکر و عملکرد ذهنی  افراد خاص و عرصه های ویژه زندگی نیست بلکه تقریبا تمامی افراد اعم از دانش آموز ، دانشجو ، کارمند ، کشاورز ، خانه دار و… در مدرسه ، محيط كار و مزرعه حتی با دارا بودن حد متوسط بهره هوشی مي توانند دارای عملکرد خلاقانه در زمینه های مختلف زندگی باشند .  تحقيقات اخير تورنس[1] ( 1973) و پارنز ( 1963) و ديگران نشان داده است كه خلاقيت در تمام فعاليتهاي فردي و گروهي مشاهده شده و با شدت و ضعف بالقوه قابل پرورش ، در همه انسانها وجود دارد ( همتي ، 1387،ص 12). تورنس و تورنس ( به نقل از اونیل، عابدی و اسپیل برگر[2]، 1994) اشاره می کنند که طی 15 سال تجربه مطالعاتی و آموزش تفکرات خلاق ، شواهدی را یافته اند که نشان می دهند خلاقیت را می توان آموزش داد براین اساس است که طی سالهای اخیر پژوهش و ساخت آزمونهای خلاقیت رونق پيدا کرده است ( دائمی و مقیمی ، 1383).

مديران آموزش و معلمان ايثارگران از خود مايه مي گذارند تا اميد جامعه به آموزش و پرورش مطلوب را زنده نگهدارند و اعتلاي كيفيت يادگيري بهبود تدريس فعال معلمان در گروه حرفه اي شده آنان است . معلم حرفه اي كسي است كه به شناخت علمي لازم براي رشد و شكوفايي استعدادهاي فطري و دانش آموزان مجهز است و يادگيري را ياد مي دهند . اصلاح اساسي زماني ممكن است كه در شيوه تفكر و عمل شخص تغيير مطلوب ايجاد شود كه بيشتر معلمين موفق و علاقه مند به حرفه معلمي ، در جست وجوي يافتن شيوه هاي تدريس ، انديشه هاي نوين و راه كارهايي هستند كه يادگيري را براي فراگيران جذاب و مؤثر مي كنند و در هر صورت فرصت خوبي پديد مي آيد تا انديشه هاي تازه به آزمايش گزار شوند بتوانيم نتيجه ارزشيابي بازده آنها را كه در بهبود فرايند تدريس فعال و يادگيري نقش بسزايي داريد را به كار بنديم.[3]

 این نوشتار رابطه بین انواع روش تدریس معلم محور را با رشد خلاقیت و پرورش استعداد های دانش آموزان را مورد تحقیق قرار  داده است .

جهت دریافت تحقیق و مطالب کامل اینجا کلیک کنید

x

همچنین ببینید

خدمات آزادسازی سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت 30 روز فرصت دارند.. تصمیم گیری در خصوص سهام عدالت، خود را تعیین کنند.

WhatsApp chat