خانه / آموزش و پژوهش / بانکداری الکترونیک و رضایت مندی مشتریان
  • کتابخانه الکترونیک

    منابع تحقیق، مقاله، کتاب، مجله، آمار ، روش تحقیق و..... جهت فیش برداری محققان، پژوهشگران و منابع ماخذه مورد نیاز دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه

  • خدمات کشاروزی

    خدمات و فروشگاه کشاورزی : ماشین آلات - تجهیزات - نهاده - کود - سم و مجموعه طرح ها ، آموزش و پژوهش های مورد نیاز کشاورزان، دامداران و باغدارن Agricultural services Avai Susa base Plans, services required by farmers and gardeners

  • خدمات گردشگری

    خدمات گردشگری و مسافرتی پایگاه آوای شوش مجموعه طرح ها ، خدمات مورد نیاز گردشگری و روستا گردی Tourist services Avai Susa base Collection of plans, services needed for tourism and rural tourism

  • خدمات کارآفرینی

    طرح های کارآفرینی : مجموعه طرح ها ، مدل ، پروژه ، نوآوری ، تکنولوژی و محتوا ی مورد نیاز راه اندازی و تاسیس کسب و کار و کارآفرینی Entrepreneurial Plans for Avaye Susa Base Collection of designs, models, projects, innovations, technology and content needed to set up and establish a business and entrepreneurship

  • خدمات کسب و کار

    کسب و کار پایگاه آوای شوش مجموعه طرح ، ایده ، پروژه ، نوآوری ، تکنولوژی و محتوا ی مورد نیاز صنایع کوچک و متوسط Avaye Shush Business Design, idea, project, innovation, technology and content requirements for small and medium industries

بانکداری الکترونیک و رضایت مندی مشتریان

بانكداري الكترونيكي نوع نوظهوري از صنعت بانكداري است كه به ارائه خدمات بانكي با استفاده از محيط هاي الكترونيكي مي پردازد. بانكداري الكترونيكي به عنوان پيش نياز تجارت الكترونيكي  مطرح است و تجارت الكترونيكي نيز با اشاعه بانكداري الكترونيكي بيشتر رشد خواهد كرد. با استفاده از سيستم هاي پرداخت الكترونيكي  مي توان انتقال منابع پولي و اعتباري را به صورت الكترونيكي انجام داد بدون آن كه نيازي به جابجايي فيزيكي باشد.تحقيقات جديد صورت گرفته در مورد پيشرفت تكنولوژي و خود خدمتي، بر پايه تكنولوژ ي مي باشد اين پيشرفت در عرضه خدمات به صورت الكترونيكي باعث به وجود آمدن تغييرات زيادي در راه هاي عرضه خدمات به مشتريان، تعامل با مشتريان  خدماتي و شيوه هاي پژوهش و چگونگي عرضه خدمات در سازمان هاي خدماتي الكترونيكي گرديده است. خدمات الكترونيكي اهميت بسياري به دست آورده است، و اين اهميت نه فقط در اين باره بوده است كه شايد در تجارت الكترونيكي خطا ويا مشكلي به وجود آيد.بلکه این اهميت بيشتر به خاطر عرضه خدمات مطابق با آن چه كه مشتريان خدمات الكترونيكي از آن بي اطلاع هستند و ارتباط با جريان هاي اطلاعاتي كه از طرف عرضه كننده خدمات ارائه می شود ، است. تئوري ها و تجربيات دانشمندان در حوزه بازاريابي خدماتي نشان مي دهد كه خدمات الكترونيكي دوران آغازين خود را سپري مي كند.

توسعه روزافزون فن آوري هاي اطلاعاتی و ارتباطی، دستاوردهاي فراوانی را براي جامعه بشري به ارمغان آورده است و تاثیر شگرفی برزندگی مردم و نیز رفتار و مناسبات اجتماعی آنان گذارده است. یکی از مهمترین این دستاوردها که منجر به افزایش سطح آگاهی جامعه گردیده، سهولت در دسترسی افراد به حجم وسیعی از اطلاعات گوناگون می باشد. با افزایش آگاهی افراد جامعه، نیازهاي جامعه نیز افزایش می یابد. بررسی عوامل مؤثر بر ایجاد اعتماد متقابل بین مشتریان و سیستم بانکی اهمیت بسزایی دارد. در نظام بانکی، مشتریان محور اصلی بوده و در واقع همه کارها براي طلب رضایت، توجه و جذب آنهاست. لذا درفضاي رقابتی بین بانکی، بانک هایی موفق ترند که بتوانند وفاداري بیشتر مشتریان را بدست آورند. بانکی که در فرایندهاي روزانه خود از تکنولوژي روز دنیا استفاده نماید می تواند براحتی از نیاز مشتریان خود آگاهی یابد و علاوه بر برآورده سازي نیاز امروز مشتریان خود قادر به پیش بینی نیازهاي آتی آنان نیز باشد.

بانکها به عنوان موسسات اقتصادي همواره به دنبال تحقق توقعات و نیازهاي مشتریان خود می باشند. فناوري اطلاعات با تسهیل ارتباط با مشتریان و افزایش سرعت و اثربخشی آن، زمینه بهبود عملکرد و نوآوري در ارایه خدمات را فراهم می کند. مشتري، رمز موفقیت هر سازمان و هر گونه فعالیت تجاري اقتصادي می باشد. اعتبار یک سازمان موفق ، بر پایه روابط بلند مدت آن سازمان با مشتریان بنا گردیده است. کلیدي ترین عامل کسب رضایت و وفاداري مشتریان، ارائه خدمات مناسب است. سازمانی که یکی از اهداف عملی خود را ارائه خدمات مناسب بر پایه انتظارات و نیازهاي مشتري طرح ریزي نموده باشد، می تواند با تکیه بر سایر اصول تجارت، سازمان موفقی باشد. ارائه خدمات مناسب جز بر پایه شناخت نیازها، علاقمندي ها، امکانات و انتظارات مشتریان امکان پذیر نیست. گردآوري اطلاعاتی از این قبیل بصورت یکپارچه، سازمان را در جهت ارائه خدمات مناسب، مطابق با نیازها و انتظارات مشتریان یاري می رساند.یافته ها نشان می دهند که بیش از 90 % از مشتریان ناراضی یک شرکت، کوشش نمی کنند تا به منظور ارائه کایت و یا انتقاد با سازمان مورد نظر ارتباط برقرار کنند . این مشتریان براي تامین نیازهاي خو یش به رقبا مراجعه می کنند و عدم رضایت خویش را با علاقمندي تمام براي سایر مشتریان بالقوه بازگو می کنند. بانکها به عنوان موسسات اقتصادي همواره به دنبال تحقق توقعات و نیازهاي مشتریان خود می باشند. فناوري  طلاعات با تسهیل ارتباط با مشتریان و افزایش سرعت و اثربخشی آن، زمینه بهبود عملکرد و نوآوري در ارایه خدمات را فراهم می کند.یكي از دلايل اصلي براي اثبات اين قضيه عدم وجود يك تعريف مشترك ميان دانشمندان بازاريابي خدمات در مورد بازاريابي خدمات مي باشد. تحقيقات اخير نشان مي دهد كه قيمت پايين و ترفيع  تا چندي ديگر به نوان عوامل مهم موثر بر تصميم خريد مشتريان از بين خواهد  رفت و اهميت خود را از دست خواهد داد.  از مدل کانو براي جمع بندي نتایج تحقیق و تشخیص معادله حاکم بر رابطه بین دومتغیر بانکداري الکترونیک و رضایت مشتري استفاده شده است.

جهت دریافت تحقیق و مطالب کامل اینجا کلیک کنید

x

همچنین ببینید

خدمات آزادسازی سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت 30 روز فرصت دارند.. تصمیم گیری در خصوص سهام عدالت، خود را تعیین کنند.

WhatsApp chat